25.02.19 Pucòn vulkanregionen. Dag 1.

Så gik det løs for alvor.

Rute og højdekurve

Vi kørte ca 100km til Pucòn sydøst for en stor sø, Vallarrica. Det er også navnet på den vulcan som ligger ved byen, og som er en af verdens meste aktive vulkaner.

Villarrica

Hele området omkring Pucòn er landbrug, og er med til, at brødføde resten af landet. Byen er kendt for adventure turisme til både sommer og vinteraktiviteter. Der er ca 22.000 indbyggere, og byen ligger 270moh. Lige nu er der gang i byen for det er sidste uge af børnenes sommerferie. De fleste gæster er folk fra Santiago, der er i deres sommerhus.

Vi har været meget spændte på at møde de andre i gruppen. 1 ægtepar fra Colorado (Lisa og Pete), 1 mand fra Denver (Meike), et par kammerater fra Adelaide(Warren og Scotty), 1 kvinde fra London (Beth), og 1 kvinde fra Hawaii (Andrea). De er superfit; cykler meget og dyrker andre sportsgerne. Kun 2 har lejet cykler, Banshee . Ellers bliver der kørt på Yeti, Santa Cruz og Juliana -og vores Stevens selvfølgelig. Vi startede med at samle cyklerne og få frokost inden vi blev kørt et stykke op mod vulkanen inden vi selv skulle til, at træde i pedalerne. Vi skulle cykle 2 ture. Den første gik ned igennem skoven, hvor vi længere nede bjerget/vulkanen blev samlet op og transporteret lidt længere op igen. Vi skulle cykle ned ad vulkanen, der hvor den havde spyet lava. Det var noget værre møg at køre i. Virkelig løst kattegrus og fuld af større sten. Forhjulet graver sig ned hvis ikke man læner sig bagover. Længere nede kom der så noget lækkert singletrack igennem skoven. Dejligt flow og teknisk udfordrende. Man havde egentlig bygget sporet til, at køre et løb opad, men nu bliver det mest brugt til downhill. De fleste af os har været nede at ligge i dag, og jeg er blevet stemplet af min pedal 🙁 Vi sluttede turen i skoven af med et mini-øve-downhill spor, som var supersjovt. Da vi kom ud på asfalten opdagede jeg at mit gearkabel havde været en tur igennem mit forreste tandhjul, så jeg måtte køre de sidste par km i tungeste gear. Endnu en gang måtte John reparere min cykel ude i midten af ingenting. Vi havde heldigvis købt et ekstra kabel 🙂 Det tog ham 15 min så havde jeg mine gear tilbage. Fantastisk!!!

Vi spiste aftensmad kl 21 på en lokal restaurant.