27.02.19 Villarrica National Park. Dag 3.

Vi blev hentet på hotellet kl 9, og fik pakket bussen med al bagagen for vi skal bo på et andet hotel. Vi kørte 15km til Palguin Bajo for at starte dagens tur. Vi startede selvfølgelig med, at køre opad i Villarrica nationalparken. Jeg var heldigvis meget bedre kørende i dag end i går. Vi holdt en kort pause for at se Nothofagus alpina og Nothofagus oblicua træer, og Araucariatræer som kun findes i Chile, og kun over en bestemt højde. Sidstnævnte vokser ekstermt langsomt, ca 1cm om året. Frugterne/nødderne fra træerne må kun opsamles af det oprindelige folk, Mapuche. Inden vi nåede dertil skulle vi lige have cyklerne på nakken igen eller trække dem opad et stejlt stykke.

Første del af turen gik gennem skov indtil vi ramte Pichi Llancahue trail som førte op til en gletsjer, der er helt sort fordi den er dækket af støv og aske fra vulkanen Villarrica. Inden da skulle vi lige krydse noget smeltevand.

Dagens gulerod var et besøg i nogle termiske bade, som lå inde i en meget stor kløft. Der var 16 bade med forskellige temperaturer. For enden af kløften var der et vandfald af smeltevand, bbrrrr. Der var rigtig mange kolibrier omkring de varme bades frodige bevoksning.

Vi kørte ca 2 timer til vores nye hotel, Marina del Fuy, hvor vi spiste aftensmad da kl var 21.30. John og jeg havde bestilt pizza og da alle havde fået deres mad meddelte tjeneren at de desværre ikke kunne lave pizza! Helt ærligt! Ellers dejligt hotel, med de er hverken hurtige eller gode til at lave kaffe 🙁